لوگو اویلیکا

درمان تورم و التهاب پروستات با روغن تخم کدو

6 دقیقه برای مطالعه
0 دیدگاه
Rate this post
روغن تخم کدو-پروستات

روغن تخم کدو

سلامت پروستات یکی از دغدغه‌های مهم آقایان به‌خصوص در سنین بالای 50 سال است؛ زیرا معمولاً بزرگی یا سرطان پروستات در این سن بیشتر نمایان می‌شوند. درصورتی‌که این بیماری به‌موقع کنترل نشود، تنها عمل پروستات می‌تواند آن را درمان کند؛ بنابراین باید کوچک‌ترین علائم آن مانند سوزش ادرار، درد در لگن و غیره را بدانید و خوراکی‌های مناسب را برای پیشگیری و درمان آن بشناسید. در این مقاله قصد داریم بهترین روش پیشگیری و درمان آن را باهم بررسی کنیم.

آشنایی با پروستات

برای اینکه روش درمان و بهترین خوراکی‌ها برای سلامتی پروستات را بدانید، باید با ماهیت آن آشنا شوید. غده‌ای در دستگاه تناسلی مردان قرار دارد که به آن پروستات گفته می‌شود و محل آن در ابتدای مجاری ادراری و ناحیه پرینه است. پروستات وظیفه کنترل جریان ادرار را بر عهده دارد و از دیگر نقش‌های آن می‌توان به باروری از طریق تولید و خروج اسپرم در مردان اشاره کرد.

این غده مهم دور مجاری ادراری حلقه زده و با بزرگ شدنش می‌تواند روی خروج ادرار اثر مستقیمی بگذارد. علائمی مانند سوزش ادرار، درد کمر، تکرر ادرار، درد در لگن و احساس بی‌قراری در زیر شکم می‌توانند نشان‌دهنده بزرگ شدن آن باشند.

مردان در سنین بین 30 الی 80 بزرگ شدن این غده را تجربه می‌کنند که در نتیجه تغییرات هورمونی اتفاق می‌افتد؛ اما در سنین متفاوت درجات بزرگ شدن مختلفی دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که از عوامل مهم مرگ‌ومیر مردان، سرطان پروستات است. با توجه به شرایط زندگی امروزی، این بیماری در بین مردان رشد بیشتری پیدا کرده و به‌طورمعمول افراد مسن‌تر را در خطر بیشتری قرار می‌دهد.

حفظ سلامت پروستات از سنین پایین اهمیت دارد و از زمانی که تورم و التهاب در آن رخ می‌دهد باید برای درمان اقدام کنید.

علائم شایع پروستات

اگر می‌خواهید سلامت زیر شکم خود را تأمین کنید، باید با علائم شایع پروستات به‌خوبی آشنا باشید. دقت داشته باشید که با حس کردن هریک از این علائم می‌توانید سریع‌تر نسبت به پیشگیری بیماری‌ها اقدام کنید. تنها با چند آزمایش و رعایت رژیم مناسب می‌توانید از بروز بیماری‌های خطرناک جلوگیری کنید. در ادامه نشانه‌های به خطر افتادن سلامت پروستات را باهم بررسی می‌کنیم:

  • تخلیه نشدن ادرار از مجاری ادراری به‌طور کامل
  • تکرر ادرار
  • دیدن مقداری خون درون ادرار
  • ادرارهای ناگهانی که با فشار زیاد تخلیه می‌شوند
  • حس بی‌قراری در زیر شکم برای ادرار در ساعات پایانی شب یا صبح به‌طور مکرر
  • حس درد هنگام تخلیه ادرار
  • درد کمر
  • درد در لگن

سلامت پروستات از دید طب سنتی

روغن تخم کدو

طب سنتی پروستات را مانند جسمی اسفنجی می‌بیند که متخلل است و درواقع موادی را که در مجاورتش قرار می‌گیرد، جذب می‌کند. در این صورت پروستات بزرگ شده و دچار التهاب و انواع بیماری‌ها می‌شود؛ همچنین می‌توان گفت مواد زائدی که از طریق دیگر اعضا در آنجا جمع می‌شوند را نیز جذب می‌کند.

افرادی که متخصص طب سنتی هستند تأکید بر این دارند که برای کاهش التهابات پروستات، بهترین راه مصرف غذاهایی با طبع گرم است.

پیشنهاد طب سنتی برای سلامتی پروستات

یکی از بهترین گزینه‌هایی که طب سنتی به مردان پیشنهاد می‌کند، روغن تخم کدو نام دارد. این روغن علاوه بر درمان بسیاری از مشکلات پروستات، به حفظ سلامت آن نیز در طول زمان کمک زیادی می‌کند. روغن تخم کدو در مردان، سبب می‌شود تا ابتلا به سرطان پروستات کاهش پیدا کند و درد کمر، زیر شکم و تکرر ادرار را بهبود بخشد.

مورد بعدی بهبود کیفیت زندگی جنسی مردان به شمار می‌رود و سبب می‌شود بسیاری از مشکلات جنسی آن‌ها بهبود پیدا کند. همان‌طور که می‌دانید، مشکلاتی ازاین‌دست می‌توانند بر زندگی زوجین، اثرات بسیار نگران کننده‌ای بگذارند. با استفاده از روغن پروستات می‌توان علاوه بر سلامت پروستات، میل جنسی را افزایش داد.

این روغن می‌تواند به روند درمان ناباروری مردان کمک کرده و با ماده معدنی روی در ساختار خود، کیفیت اسپرم‌ها را بالاتر ببرد. با استفاده از آن می‌توان میزان هورمون‌های جنسی مردان را افزایش داد و اثرات مثبتی روی زندگی جنسی آن‌ها گذاشت. از دیگر مزیت‌های آن نیز می‌توان به کاهش اثرات شیمی درمانی روی مردان و بهبود سلامت پروستات اشاره کرد.

کاهش علائم بیماری‌های پروستات

با توجه به اینکه در این بیماری غده پروستات بزرگ می‌شود، مشکلات متعددی برای دفع ادرار پیش خواهد آمد. این مشکلات شامل سوزش ادرار، درد در لگن، درد کمر و غیره هستند که می‌توان با مصرف تخم کدو آن‌ها را به طرز چشمگیری کاهش داد؛ علاوه بر این‌ها سندروم مثانه بیش‌فعال نیز توسط این روغن مقوی درمان خواهد شد.

چرا استفاده از طب سنتی برای حفظ سلامت و بهبود پروستات

همان‌طور که میدانید درمان انواع مشکلات شایع پروستات و بزرگی خوش خیم آن توسط داروهای شیمیایی، سابقه‌ای طولانی دارد. این داروها هزینه بالا و عوارض جانبی دارند که هر مصرف‌کننده‌ای را نگران می‌کند؛ همچنین طی سالیان گذشته، جامعه پزشکی در پی پیدا کردن داروهایی مؤثرتر و اثربخش‌تری هستند که عوارض کمتری را به بیمار تحمیل کند.

یکی از داروهای شیمیایی معروف در این حیطه تاموسولین نام دارد که از دسته آلفابلاکرها به شمار می‌رود. با توجه به تحقیقاتی که روی اثربخشی داروهای شیمیایی و گیاهی انجام شده، طب سنتی جایگاه ویژه‌ای در جایگزینی داروهای شیمیایی برای درمان پروستات پیدا کرده است.

تحقیقاتی روی این موضوع انجام شده که در نتیجه آن، نشان می‌دهد تخم کدو توانایی کم کردن علائمی مانند هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات را دارد؛ همچنین در یکی از مطالعات نتیجه بر این بوده که مصرف این روغن به مدت یک سال می‌تواند این علائم را با نسبت بالایی رفع کند. به همین دلیل است که پیشنهادات طب سنتی در روند درمان و سلامت پروستات مردان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

روغن تخم کدو چگونه به بهبود پروستات کمک می‌کند

روغن تخم کدو

این روغن با داشتن استرول تام می‌تواند آنزیم 5 آلفا ردوکتاز را مهار کند که در نتیجه آن، رشد و تکثیر سلول‌های پروستات کاهش پیدا می‌کند. با مهار آنزیم نابرده، التهاب پروستات به‌راحتی کاهش پیدا می‌کند و فرد از آسیب‌های بعدی در امان خواهد ماند.

روغن تخم کدو حاوی اسیدهای چرب ضروری است که سبب افزایش کلسترول خوب در بدن می‌شود. مصرف این روغن از رسوب چربی درون سرخرگ‌ها جلوگیری کرده و اجازه ایجاد پلاکت‌ها را نمی‌دهد؛ در نتیجه خون‌رسانی به پروستات بهبود پیدا کرده و التهابات کاهش می‌یابند.

این روغن انواع آنتی اکسیدان‎های قوی ازجمله ویتامین E و A را دارد که محافظت سلول‌های پروستات را در مقابل آسیب‌های رادیکال آزاد بر عهده دارند. با مصرف روغن تخم کدو عمل محافظت بهتر و بیشتر انجام شده و سبب جلوگیری از سرطان پروستات یا التهابات آن می‌شود.

طریقه مصرف روغن تخم کدو برای سلامت پروستات

توصیه می‌شود که برای مقابله و درمان پروستات می‌توان به‌طور روزانه 3 الی 10 قطره از روغن تخم کدو را در سه وعده متفاوت مصرف کرد. می‌توان در سه وعده صبح، ظهر و شب این میزان را با آب ولرم، روی سالاد یا حتی به‌صورت خام خورد.

دیگر مزایای روغن تخم کدو

در این مقاله در خصوص پروستات و علائم شایع آن مانند تکرر ادرار صحبت کردیم و اثرات معجزه‌آسا آن روی این عضو مهم بدن مردان را خواندیم. تخم کدو دارای خواص بی‌شماری است و با عصاره گیری از آن می‌توان به درمان انواع بیماری‌ها کمک کرد. روغن تخم کدو با داشتن انواع مواد مغذی و اکسیدان‎ها نه‌تنها روی سلامت پروستات اثر گذاشته، بلکه برای رفع انواع مشکلات دیگر ازجمله پوست و مو نیز به کار می‌رود. برخی از خواص مهم آن شامل درمان اختلالات ادراری، بهبود عملکرد قلب و کبد، رفع کرم‌های روده‌ای و انگل، رفع یبوست، بواسیر و غیره است؛ همچنین از آن برای جلوگیری از پوکی استخوان، تسکین اعصاب، کاهش استرس و بهبود اختلالات خواب استفاده می‌شود.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare